Sunday, May 31, 2009

这样的结果到底是好还是不好?

今年,因为经济风暴的关系,事业有点不顺。虽然我不是唯一的受害者,但我还是想发发牢骚。。。

今年年头,也就是一月份,公司正式宣布,全体员工将会面临减薪10%。。。虽然还没说要裁员,但这个消息足以令全公司的人心慌慌。因为这意味着公司的生意受到经济风暴的影响。。。如果情况继续恶化,裁员一定是免不了的!

四月中,公司又采取行动了。。。这一次宣布了公司的盈利少了,公司决定会推出自动辞职计划。对于我的部门,条件是必须在公司服务超过二十年才有资格提出申请。所以也就不必多谈,因为不关我的事。隔了几天,又宣布说,我的部门会跟其它两个部门合拼成为一个部门。。。

前天,正式宣布。。。我的工作范围会越来越广了。。。因为部门合拼,所以我的工作量也必需要合拼!所以说我的薪水被扣了但工作量会不断地增加。可能有些人会说以现在这种经济情况,工作量增加是一件好事。因为可以保有工作,不必为生计担心。。。但有些人会说,这并不是一件好事。。。因为“东家不打,就打西家”可能还会拿到比目前还要高的薪水。。。好还是不好?我也不晓得。。。就听天由命吧!反正我现在也懒得做出什么决定。

8 comments:

小番薯 said...

DUn think too much la...Since u also lazy to make decision.

星晴 said...

ya lo..since there have no medicine can cure laziness...hehe...just want to 发牢骚。。。

CarinaSing said...

Aiya .. just stick to ur company ... let them sack u .. then u can get free 3 months of salary .. better then u resign urself

星晴 said...

haha..stick there until old ar?see got opportunity to take VSS bo ar?? then ma "fat tat" lo...haha...

CarinaSing said...

of course la .. u think if u stay for 20years ... then u mahsi song ... can get more than 24months if u take VSS that time ..

星晴 said...

haha..think first...now the purpose going to work everyday is to wait the time for home only...dunno whether i can tahan for 20 years?

Unknown said...

i think u can tahan de la... since u hv small dream nia ma. on top of that u dun like changes. jiak beh pah, el beh si diok ho... -nlk

星晴 said...

i also have big dream...juz not dare to dream nia...not affordable...u know la "xi wang yue da, shi wang yue da"...so need to fullfill it step by step...now come with small dreams first...