Tuesday, May 19, 2009

烦啊!

在还没打开我的部落格之前,其实有很多东西想写。。。

一旦打开了,才发现不知道从何写起。可能是因为脑袋里太多的思绪,理不清吧?搞得我现在脑袋有点阻塞。

最近有点烦,有点烦,有点烦。。。最近脑海里出现这首歌的次数越来越多了。。。人,总是要长大的,长大了就要面对无数的烦恼,为工作而烦恼,为人生而烦恼,为过日子而烦恼,为了钱永远赚不够而烦恼,为了路要怎么走而烦恼,甚至为了想午餐和晚餐要吃什么而烦恼。。。等等。

好想回到没有烦恼的日子。。。为什么小时候那么笨,总是迫不及待的想要成长,想要快高长大。。。现在已经如愿以偿了,却令我想要回到过去。。。

很多时候,真的很想抛开一切到处去流浪。。。但这纯粹只是想而已,因为我始终没有胆量,最重要的是我没有钱!拿什么去流浪?

14 comments:

Unknown said...

都说是去流浪啦, 哪还需要钱。你有见过有钱的流浪者吗?
你小时候不是没有烦恼,只是你还不懂这个词。
要没有烦恼不是不可能,条件是你必须放弃一些东西。你愿意吗?
目标和烦恼是对比, 就看你怎么想。
不如请个人帮你规划?替你安排咯...
-nlk

星晴 said...

我这是高级的流浪。。。当然需要钱啦!

说得对,就因为我的需求太多,又不愿放弃,所以才会那么多烦恼...

请人家来帮我规划?那倒不必。。。我相信我自己可以handle...

Unknown said...

everything has its price. balance it urself...

星晴 said...

很难去平衡。。。因为收入太少,想要的却太多。。。

禅凡 said...

hana hana, i know are calling me..

carinasing said...

Walao .. what is 部落。。。 guess for a long time liao then only realised that it is actually "blog" -.="

First time leaving message in ur blog .. about this .. we have the same thought haha .. next time if u plan to go on vacation, must call me ler ..

星晴 said...

ZenFanKang...u wan to change ur name from 帆 to 烦?If yes...that means i calling you to go far away from me...don't always kacau me...

小番薯 said...

haha...not only u hv the feeling la...me also...

星晴 said...

CarinaSing...部落格=blog...Vacation? sure will call u...but are you willing to sponsor me?

星晴 said...

HuanZhu...i agree with you, coz we juz a 凡人! 凡=烦

carinasing said...

Walao ... ppl's name is so nice .. u call ppl 'huanzhu' ??? hahaha .. funny ...
haha .. if your next destination is HK or Vietnam or Singapore, maybe we can get something free?

星晴 said...

CarinaSing..i know u will choose Vietnam la...u know i know la...hehe...

carinasing said...

Actually I am thinking of HK ... interested? Going to HK will be backpack style ... About the Vietnam .. see first ...

星晴 said...

Haha...plan first la...