Friday, January 8, 2010

信仰

最近,我身边有位前同事很积极地在传教。。。她原本信佛,现在信主。可能她认为自己遇到了她想要的东西,所以就迫不及待地想要跟周围的朋友分享,但她却忽略了有些人的感受。跟她的谈话的内容或多或少都会有“耶稣”或者“主”牵涉在内。这一阵子,听到有不少身边的同事的抗议声。对于她用的这种方式,有些人会感到不耐烦,有些人会很乐意接受。。。

我应该可以被归类为没有宗教信仰的一分子吧。在宗教栏里会填上“佛教”是因为跟随家里长辈的信仰。虽然现在已经长大,有宗教自由,但我不想改变。其实我对每个宗教都很尊敬,因为我相信他们会变成人们尊敬的神明,一定有道理。毕竟每个宗教都叫人向善。

其实对于选择什么样的宗教都不重要,最重要的是我们的抱着一颗善良的心去对待身边的人,事,物。

3 comments:

Anonymous said...

其实对于选择什么样的宗教都不重要,最重要的是我们的抱着一颗善良的心去对待身边的人,事,物。 Yes! You are right!! :-)

(e+ho)ng said...

It seems to me that their religion somehow requires them to spread the teachings around to their surrounding people. :(

But again, I only see this trend among those who has just recently embraced this as their new religion. I have lots of friends who were born Christians but they do not go around pushing people to join in.

To avoid misunderstandings, I need to clarify that I meant no offense above; just what I had experienced in the past.

星晴 said...

Maybe she is new. So she is too excited to share...